Seneste nyt
Referat bestyrelsesmøde den 12. maj 2025, kl. 17.00 i Børnehuset
Tilstede: Henrietthe, Kristina, Mie, Laura, Malene, Sandra, Helle, Lina, Mike og Maria
1. Valg af referent og ordstyrer: Kristina og Mie
2. Godkendelse af referat og dagsorden: Godkendt
3. Nyt fra formanden – netværksgruppe: Første møde 22. maj 2025, mødet ligger op til formand og næstformand deltager. Der kommer en fra BUPL og informere om minimumsnormering, m.m. Lederne deltagere omkring drøftelsen af minimusnormer. Arbejdeslørdag d. 10. maj, der var tilmeldt 18 voksen og 17 børn og der deltog 11 voksen og 9 børn.
4. Økonomi – ved Helle
Regnskab 2025 1. kvt. Gennemgået og godkendt
6. Personale åben og lukke – ved Helle: For at bruge personaleressourcerne på den mest hensigtsmæssige forslog Helle, at der ændres på antal personale som åbner og lukker. Bestyrelsen bakkede op om forslaget. Helle K. tilrettet og det forventes at træde i kraft fra 1. juli 2025.
7. Læreplan 2025-26: Godkendt.
8. Fondssøgning ved Sandra: Vi fik afslag på sidste ansøgning, men bestyrelsen arbejder videre med at søge penge, bl.a. til udbedring af vores legeplads.
9. Revideret brev om frokostordning, til godkendelse: Godkendt
10. Bestyrelseskursus: Der vil blive kigget om der er et kursus i efteråret.
11. 5 års plan
· Bestyrelsen mødes med tømrer hvor hele huset gennemgås. Mike er på opgaven med at kontakte tømrer og finde dato. Helle deltager også.
12. Solpolitik: Børnehuset følger sundhedsstyrelsen anbefalinger, som samarbejder med kræftens bekæmpelse. Der kommer dog et tillæg til solpolitikken, til hvordan Børnehuset forholder sig ved særlige situationer.
13. Vedligeholdelse af udeareal: Besluttet, at vi fortsat appellere til vores forældre om hjælp, men at Helle må benytte sig af en handy person med håndværksmæssig erfaring (timeansættelse), det er Helle som vurderer behovet og opgaver. Bestyrelsen har fundet en handy person.
14. Sommerferie anmodning: Mange forældre ikke har meldt tilbage inden for den afsatte frist, hvorfor det blev besluttet, at der udarbejdes et brev som sendes ud til de forældre, som ikke har meldt tilbage inden for fristen. Da det ikke kun er ved sommerferien Børnehuset oplever problemet, blev det besluttet at sagen tages op til forældremødet i oktober.
Kontakt Nr. Alslev Private Børnehus
Har du spørgsmål?
Finder du ikke nok informationer her på vores hjemmeside, er du altid meget velkommen til at kontakte os til en snak.
Ring til os på telefon +45 54 43 45 27 eller send en mail til leder@napbh.dk. Vi besvarer din henvendelse hurtigst muligt.