Seneste nyt
Beslutningsreferat 17. februar 2025
Bestyrelsesmøde i Børnehuset.
Tilstede: Kristina, Henrietthe, Maria, Mie, Malene, Sandra, Laura, Helle.
Fraværende: Mike og Lina
- Referent: Kristina
Ordstyrer: Mie
- Godkendelse af referat og dagsorden: Godkendt
- Nyt fra formanden – lukkedage mellem jul og nytår:
Besluttet at der er lukket i børnehuset mandag den 29. december, tirsdag den 30. december 2025, samt fredag den 2. januar 2026 - Økonomi:
Regnskab 2024: Regnskabet blev godkendt
Trepartsmidler: Efter pres fra lederne i de private dagtilbud i Guldborgsund Kommune, valgte Kommunen at lave en politisk sag hvor det blev godkendt at vi også blev tildelt en del af puljen.
- 5. Minimumsnormering: Regeringen har endeligt lavet en beregningsmodel for hvordan de private dagtilbud skal udregne minimumsnormingen i de enkelte institutioner.
- 6. Hjemmeside – justeringer/rettelser: Bestyrelsen skal kun have deres navne ind på hjemmesiden og billede af bestyrelsen på tavlen i gangen eller på Alia hvis det er muligt.
- Evalueringsrapport – vedhæftet: Rapporten er kommet hele vejen rundt, både med hverdags eksempler og hvordan personalet bruger de arbejdsredskaber de har tilgængelige. Bestyrelsen er meget imponeret og vil anbefale resten af forældregruppen til at læse den igennem. Evalueringsrapporten vil inden for kort tid kunne læses på vores hjemmesiden.
- Forældresamarbejdet – nyt udkast vedhæftet: Det nye udkast til brev omkring forældresamarbejde blev godkendt. Bestyrelsen besluttede at nedlægge tavlen og i stedet kommer der til at hænge et skema med de opgaver vi har brug for hjælp til, på stuernes dør, hvor forældre så kan skrive sig på opgaven.
- Fondssøgning: Besluttet at vi arbejder videre med fondssøgning, samt undersøger muligheden for økonomisk støtte fra virksomheder.
- Revidering af brev om frokostordning – vedhæftet: Det blev besluttet at brevet revideres og fremover udleveres til forældrene som en del af velkomstmaterialet. Håber at denne historik gør at forældrene føler sig klædt bedre på når vi skal forholdes os til det hvert andet år.
- Bestyrelseskursus: Tirsdag den 11. marts 2025, kl. 17:30-21:00 på hotel Kirstine i Næstved. Bestyrelsen besluttede at børnehuset giver 5 bestyrelse pladser hvert år og så fordeles pladserne derefter mellem personale repræsentanter, bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.
- 12. Profil for børnehuset: Der var en drøftelse og det blev besluttede at der arbejdes videre med et oplæg til en profil. Helle er ansvarlig.
- 5 års plan: Det blev besluttet at bestyrelsen planlægger en dag, hvor de går en runde på hele matrikel for at finde ud af hvordan bygningerne har det. Efterfølgende inviteres forældre med håndværksmæssige viden med rundt og kigge på, hvad vi skal starte med at udbedre. Helle tilretter nuværende 5 års plan.
Kontakt Nr. Alslev Private Børnehus
Har du spørgsmål?
Finder du ikke nok informationer her på vores hjemmeside, er du altid meget velkommen til at kontakte os til en snak.
Ring til os på telefon +45 54 43 45 27 eller send en mail til leder@napbh.dk. Vi besvarer din henvendelse hurtigst muligt.